fbpx

Magasinet Hør Nu

Der ikke så stor økonomi i trykte magasiner, som der engang var. Og det gør ikke opgaven lettere, at et trykt magasin handler om hørelse og lyd.

Organisationen HørNu, som vi tidligere har lavet kampagne for, udgiver ca. hver 4 måned et magasin med fokus på lyd og hørelse. Magasinet indeholder artikler, interviews, tests og nyheder fra bl.a. specialister og brugere og er målrettet medlemmerne af HørNu og branchens mange parter.

At formidle et forholdsvist komplekst og usexet emne som hørelse kan være svært. Meget tekst med tekniske termer, få og mindre billeder og et farvespektrum uden de store udsving. Det kan gøre det endnu sværere at engagere sine læsere. HørNu ønskede at sænke målgruppens aldersgennemsnit, men det krævede at indholdet var klargjort til at inkludere en yngre læserskare.

Denne yngre del af målgruppen har dog også typisk andre forventninger til kommunikation. De er vant til at søge viden online, hvor indholdet er målrettet de besøgende og clicks er succeskriteriet. Det stillede nogle nye krav til både det skrevne indhold og den visuelle kommunikation.

Vi har givet magasinet et opdateret layout, hvor artiklerne har fået mere fylde. Og med større billeder og grafiske elementer, engageres læseren i højere grad i hver enkelt artikel.

Layoutet blev vel modtaget af organisationens ledelse og læsere, og det forstår man godt med det flotte resultat.

Læs mere om HørNu