fbpx

Hør Nu

‘Book en hørestest på hjemmesiden’ – Men hvordan får man en målgruppe, der typisk er til trykt kommunikation, til at gå online og søge mere information?

Organisationen HørNu er samlingspunkt mellem informations- og vidensdeling mellem ørelæger, høreklinikker, høreapparatsproducenter og forbrugeren. I en trykt, postomdelt kampagne ønskede HørNu at informere om følgelidelser i forbindelse med nedsat hørelse, da det forhåbentlig ville kunne få flere danskere til at forholde sig til deres hørelse. Intentionen var at få flere til at få foretaget en høretest hos en ørelæge eller høreklinik.

Kampagnen på tryk blev til et udvalg af plakater, brochurer og postkort, og designet skulle have en tydelig rød tråd. Forbrugerne ville kunne se plakater, brochurer og postkort i en række udvalgte klinikker. Designet skulle være simpelt, bemærkelsesværdigt og friste forbrugerne til at læse mere.

For at få målgruppen til at foretage sig noget mere aktivt blev en simpel hjemmeside opbygget. Her kunne den besøgende let finde nærmeste klinik, og så booke tid til en høretest. På hjemmesiden skulle man med det samme kunne genkende det visuelle udtryk fra den trykte kampagne. Gæsten ville derfor ikke være i tvivl om, hvorvidt det var den rette hjemmeside.

På hjemmesiden skulle man kunne læse mere om følgelidelserne, fra det trykte materiale. Der var desuden blogindlæg om hørelse og følgelidelser, og så finde den nærmeste høreklinik. Siden skulle være let at bruge, så selv den mest uerfarne bruger, skulle kunne finde rundt og følge intentionen.

Læs mere om hørnu