Hvorfor bør vi ikke bare lige selv lave en hjemmeside? Hvorfor kan en professionel gøre en stor og synlig forskel med få midler?
Mange virksomheder har idag en hjemmeside. Her kan potentielle kunder læse om historien bag, produkterne eller servicen og finde kontaktinformationer. Hjemmesiden er opdateret med de rigtige informationer om virksomheden, og for mange er det godt nok. Men hvem vil have en hjemmeside som bare er ‘god nok’? Og hvad er der virker i forhold til salg?
Idag forventer kunder, at en hjemmeside er mobil- og tabletvenlig. Man kan ringe op til virksomheden direkte fra hjemmesiden, og de let kan finde vej via et integreret kort. De kan dele interessante produkter eller services direkte på de sociale medier. Og måske endda få en gnidningsfri overgang mellem virksomhedens digitale platforme. Virker bare én ting ikke efter kundens behov, kan virksomheden miste kundens interesse og dermed også et salg.
Når man driver sin forretning via en hjemmeside med webshop er det endnu vigtigere, at man formår at konvertere besøgende til købere. Købere, der køber varer og gerne flere varer, end de først havde regnet med. Ved at opbygge hjemmesiden med viden og erfaring skaber man effekt. Den viden og erfaring er f.eks. fra principper om motiverende design, markedsføring, viden om farver, skrifttyper og valg af visuelle materialer. Alt dette er med til, at der er større sandsynlighed for, at det vil blive en succes.
Derfor er det ofte essentielt for en virksomhed, at deres ansigt udadtil i den digitale sfære har den rette opbygning med det rigtige indhold. Arbejder man ikke med dette til daglig, kan det være en stor udfordring at vide det hele og være opdateret på nye tendenser. Så når man vælger at have sin forretning på nettet, bør man også tage det seriøst og få en fagperson til at give dette indtryk.
Er du i tvivl, om din virksomheds hjemmeside er optimal og klar til at skabe den rette effekt? Så kontakt os og hør, hvad vi kan gøre for jer.
Kontakt os