fbpx

Dokken Crossfit

Dokken Crossfit markedsføring

Dokken Crossfit er det første CrossFit-center i Næstved, og inden deres åbning 1. december 2014 skulle de have et fedt logo, en visuel og informativ hjemmeside. Her blev Facebook og Instagram valgt til at skabe online markedsføring via engagement med potentielle medlemmer.

Vi fandt hurtigt frem til den rå og minimalistiske stil, som Dokken Crossfit gerne ville identificeres med. Et logo blev lavet i tæt dialog med ejeren Dennis. Logoet skulle afspejle det rå miljø på havnen i Næstved, hvor centret ligger, så markedsføringen blev autentisk. Og så skulle det stå knivskarpt og samtidig være let genkendeligt, for det skulle kunne bruges i stort format på bannere og skilte udenfor ved forskellige events.

Da Dennis gerne ville i gang inden åbningen med markedsføring sig overfor målgruppen i byen, kom en Facebook-side hurtigt op at køre. Indenfor ganske få dage havde Dokken Crossfit allerede 200 følgere. Dennis kunne nu lægge billeder op på Instagram fra opbygningen af centret. De blev automatisk slået op på Facebook, og sidens ‘fans’ blev let holdt opdateret på åbningsdato, indmeldingstilbud og meget andet.

 

En hjemmeside blev skitseret, designet og produceret, så den matchede de behov, som Dennis havde for at kunne arbejde med markedsføring sin nye virksomhed. Den tætte forbindelse mellem hjemmesiden og de sociale medier – Facebook og Instagram – skulle være tydelig. Man skulle som gæst på siden let kunne komme på tværs af alle platformene. Det skulle være en enkel hjemmeside, og derfor var den hurtigt klar til at fylde indhold på. Med et let tilgængeligt CMS-system som WordPress bag, kunne Dennis selv holde den opdateret.

På ca. et år har Dokken CrossFit mangedoblet både Instagram- og Facebook-følgere. Valget om primært at bruge sociale medier som kommunikationskanal har givet loyale medlemmer. Dokken CrossFit markedsfører sig viralt ved at dele fotos og videoer fra deres medlemmers træningssessions.

Læs mere...