Der findes mange milliarder hjemmesider og apps derude, men ingen af os kender dem alle. Det er derfor ofte en lidt uoverskuelig opgave for eks. en forening at markedsføre en hjemmeside, for hvad gør man? Er trykt markedsføring ikke forældet, for seniorer og spild af papir?
På ingen måde! Ligesom der er en anden oplevelse bag at læse en fysisk bog fremfor en e-bog, er der også forskel på online og trykt kommunikation. En kampagne med trykt materiale bruges ofte til at informere forbrugere om produkter og services, men man kan med fordel også bruge de trykte materialer som ‘teaser’ til virksomhedens hjemmeside.
Vi har nok alle set et postkort på en café, og kun få gange taget et af dem med hjem. Man kan derfor som forbruger godt undre sig over, hvorfor man vil spilde papir og energi på at producere dem. Men de har altså en ret vigtig effekt. Det er nemlig langt fra alle, der går på opdagelse online på det store internet. En stor gruppe forbrugere bliver informeret og påvirket i højere grad af trykte medier og markedsføring. Og noget kommunikation og markedsføring egner sig bedre på tryk.
Forbrugerne ved ikke nødvendigvis at virksomheden har en hjemmeside eller adressen til den. Med en plakat, et postkort eller en annonce i avisen, vil man med målrettede budskaber kunne lokke sin målgruppe til at gå online og ind på hjemmesiden. Det handler om at dykke ned i målgruppens interesser, tendenser og viden og så skabe indhold, som motiverer dem til at tage action. Ofte kan man endda få dem til at gøre noget helt nyt, hvis bare man formår at ramme præcist.
Vi har gode erfaringer med begge dele. Så hvis jeres virksomheds hjemmeside trænger til flere besøgende online, så er det os der kan hjælpe jer.