fbpx

Arlberg Guides

webdesign hjemmeside arlbergguides ski

Skibureauet ‘Arlberg Guides’ i St. Anton am Arlberg i Østrig gik fra et traditionelt ældre website til et visuelt – Det kunne ses på på deres bookinger!

Når man lever af at stå meget på ski, har man nogle gange ikke så meget tid til sit website. Andy Thurner fra ‘Arlberg Guides’ i St. Anton am Arlberg i Østrig er en af dem, der sjældent har tid til det. Han driver et skibureau, som igennem en del år har haft stor succes og mange bookinger hver vinter. Men Andy havde lagt mærke til, at hans konkurrenter havde fået meget visuelle hjemmesider de seneste par år. Hans egen var fra omkring 1998, så den blev hverken fundet på Google eller var særlig visuelt. Meget tekst – ofte rød på blå baggrund – og ikke særlig brugervenlig.

Andy ønskede sig et meget visuelt website, hvor han kunne komme i kontakt med potentielle kunder. Siden skulle vise dem med store fotos, hvad han kan tilbyde indenfor freeriding, heliskiing og private skilektioner. Og så ville han også have mulighed for at linke til sin Facebook-side. Så kunne kunderne få endnu en mulighed for let at komme i kontakt med ham.

Først fik vi sammen skitseret, hvilke features han ønskede sig på det nye website. Denne del fik stor indflydelse på designet, da de mange features krævede et rent design. Brugeroplevelsen skulle i fokus, og meget tekst blev ofret for at gøre plads til billeder. Andy kunne godt se, at der var sket meget nyt, siden han selv havde lavet den gamle side.

En af de indbyggede features, Andy havde ønsket sig, var SEO-optimering, så han let blev fundet på Google. Når kunderne sad hjemme i Danmark og søgte efter en guide, så skulle de finde ham med det samme. Vi gennemgik tekster, fotos og konkurrenternes sider, for at optimere hele vejen rundt. Websitet havde et system bag sig, som gav ham mulighed for selv at SEO-optimere nyt indhold, så han selv kunne opdatere.

Resultatet blev en knivskarp side, som var klar til konkurrence. Store billeder i høj kvalitet gav siden den visuelle stemning, Andy havde håbet på. Man skulle helst kunne mærke, at man snart skulle på ski, når man så siden. Koblingen mellem websitet og Facebook-siden gav et bedre flow af besøgende begge steder. Det integrerede kort på siden gjorde også opgaven om at mødes et bestemt sted meget lettere. Nu kunne hans kunder finde ham via deres smartphone uden at kende byen.

Der gik kun en måned fra launch af siden til de første bookinger tikkede ind. Skigæsterne havde fundet ham via Google, de havde set billederne fra området og skrev med det samme en mail. Siden da er hans bookinger steget med 100%, og hans gæster deler ofte deres oplevelser på Facebook-siden.

Se det færdige resultat